Saturday, July 13, 2013

Dag 15, fredag

Marknad på förmiddagen. Jag letade efter ett draperi, typ lång bomullsgardin, att hänga för dörröppningen. Hittade ingen, alla var tre meter långa och det funkar inte. Om jag inte hittar något annat tills nästa vecka får jag kanske köpa en och lägga upp... Men, jag köpte plantor! En gul hibiskus, en palm och en lavendel.  Jag satte dem i krukor på baksidesterassen när vi kom hem, bara för att se hur de passade i krukorna, men det blev så fint att vi vill ha dem där. Nu måste vi köpa en liten rottingmöbel att ha bredvid. Och fler växter till framsidan, där de här egentligen skulle ha stått. 

Bad på sandstranden i San Vito hann vi med också, och plötsligt ville F bada! Sedan ville han aldrig gå upp! 

Lunch hemma i skuggan, tortellini med smör och salvia. Tomat och mozzarella till, och lite charkuterier. Sedan tillbaka till S V för att uträtta ärenden. Det börjar kännas naturligt att göra så, naturligt att allt är stängt mellan ett och halv fem. Vi är rätt bra på siesta nu, tar det lugnt inne eller i skuggan de hetaste timmarna. Det står till och med i reglerna för området att det ska vara tyst och lugnt mellan 14 och 17. Det börjar också kännas naturligt att åka till stranden eller in till stan vid fem, och komma hem igen vid åtta. Så blev det igår.

Middag åt vi på en restaurang i bergen här ovanför. Vi trodde av någon anledning att det var en pizzeria vilket det inte var. F blev sur (han var trött också) och ville bara ha patatine, vilket för övrigt verkar vara en helt normal beställning åt barn här. Själv åt jag skaldjurspasta.


No comments:

Post a Comment