Dessutom har vi inte fått något besked om vilken dag leveransen sker, och om man ringer IKEA:s kundtjänst och väljer engelska så hänvisas man till online-chatten. Där ingen svarar när man skriver på engelska. Eller på italienska heller för den delen. Jobbigt.
Wednesday, July 3, 2013
IKEA-storyn
Vi har haft lite möbelproblem här. Det är inte helt lätt att köpa möbler från grunden i ett land där man inte talar språket, och på en ort där man inte hittar. Vi har t ex inte fått tag på sängar, eftersom det är beställningsvara med tre till fyra veckors leveranstid och vi hittills bara varit här en vecka i sträck. Efter en massa funderande bestämde vi oss för att beställa varor från IKEA Online och chansa på att vi lyckades ange adressen så att de hittade (det finns ingen gatuadress hit, bara ett namn på området). Nu har vi varit rätt nervösa för att de 1. Inte ska hitta hit 2. Ska ringa och fråga om vägen och vi inte ska kunna förklara på italienska och 3. Att de inte ska förstå hur man ringer våra svenska mobilnummer, eller ha telefoner som är spärrade för utlandssamtal.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment